מחליף חום למקווה

מהו מחליף חום?

מחליף חום הוא מבנה המיועד להעביר חום בין גופים שונים. בזמן העברת החום מחליף חום שומר את הטמפרטורה הגבוהה של הגוף הראשון, ומעביר את החום בצורה יעילה אל החומר הזורם השני.

אחת הדוגמאות הנפוצות בהם משתמשים מחליף חום היא לפעילות רדיאטור ברכב. מחליף חום מעביר חום מהמים החמים הזורמים מהמנוע לתוך הרדיאטור, דרך המאוורר אל הרכב.

או במחליף חום למקווה על ידי פלטות, הקרוי גם מחליף חום סגור. מחליף חום למקווה הבנוי על פלטות נירוסטה אטומות במיוחד, מעביר את החום במעגל סגור מהמים החמים בצד האחד אל המים הקרים שבצד השני.

מחליפי חום פועלים במספר דרכים:

את מחליף חום מתאימים לפי סוגי מבנים חשמליים.

  • מחליפי חום סגורים – כלומר מחליפי חום המיועדים במקרה שאין מגע בין הגופים השונים. מחליף החום מעביר את החום בהולכה אחד אל השני על ידי צינור או פליטה המחברים בין הגופים. לדוגמא: מחליף חום למקווה המבוסס על פלטות, כמו שכבר הסברנו.
  • מחליפי חום פתוחים – מחליף חום פתוח מאפשר מגע בין הגופים החשמליים. במקרה זה טמפרטורת החום תהיה שווה בשני הגופים החשמליים.
  • מחליפי חום מחדשים – מחליף חום מחדש אוגר חום מהגוף החשמלי הראשון וצובר אותו, לאחר הצבירה מתבצעת פעולת העברת החום לגוף החשמלי השני, מה שגורם לשינוי בטמפרטורות.

נתונים נוספים על מחליף חום במערכות חימום מים:

  • מחליף חום פועל בשני אפשרויות:
    1.מחליף חום מבוסס מעגל סגור מבוסס מים. בשני צדי הפלטות זורמים מים, מהצד האחד – מים חמים מסוחררים, ומהצד השני מים קרים המיועדים לצריכה ומחממים מהמים החמים.
    2.מעגל סגור של גז ומים. במקרה זה הגז מחמם את המים המיועדים לצריכה,כגון מים למקווה או לברכה.
  • מחליף חום הוא רכיב מרכזי במערכת הכללית של חימום מים. מערכת חימום מים פופולרית מאד במקומות בהם צריכת המים גבוהה. כגון: בתי מלון, פנימיות, מוסדות לימודיים, ישיבות, בתי אבות, ומקוואות כמובן.
  • מחליף חום מגיע בגדלים שונים בהתאמה לצריכת המים במוסד.

למה דווקא מחליף חום לחימום המקווה?

מחליף חום משמש לחימום מוסדות לימודיים, פנימיות, ישיבות, בתי אבות ובתי מלון, וכן מחליף חום למקווה ועוד.

במידה ויש מקום צבירת מים רבים אותם נרצה לחמם מערכות חימום מים הם הפתרון האולטימטיבי עבורנו.

מחליף חום בצורת ספירלה מותקן בתוך דוד המים ומחמם את המים הנמצאים בדוד. 

אנו ב'בן נעים מערכות חימום' מתמחים בתכנון והתאמה מדויקת של מערכות מים חמים למוסדות, הכוללים גם מחליפי חום מסוגים שונים למקווה חזק, עמיד ואיכותי שיחזיק לכם מעמד לאורך שנים.

את המומחיות שלנו צברנו בשנים רבות של תכנון והתקנת של מקוואות.

אחרי שנים ארוכות אנחנו יודעים להתאים מחליף חום שיעביר את החום המידה הנכונה וביעילות רבה בין הגופים החשמליים, ויחסוך לכם בהוצאות לשנים קדימה.

היתרונות המשמעותיים שיש במחליף חום

מחליפים חום מאפשר לחסוך לטווח הארוך בהוצאות השוטפות של חימום המים. במידה וההתקנה מבוצעת על ידי מומחים לתכנון והתאמה של חימום מקוואות מחליף החום יתפקד במשך שנים רבות ללא הוצאות חוזרות ונשנות על תיקון אופן חימום המים. זו הסיבה שאנו ממליצים ללקוחות שלנו להתקין פעם אחת ולתמיד מערכת חימום מים אמינה לשנים קדימה.

אנו בבן נעים מערכות חימום מתמחים קרוב לשני עשורים בהתקנת מערכות חימום ובכלל זה מערכת מחליף חום למקווה. וכן בניקוי מחליף חום כדי שייצא כמו חדש.

כמו כן אנו מתמחים בניקוי והברקה בחומצת מלח של פלטות הנמצאות במערכת מחליפי החום השונים, בבניינים, בתי מלון, מוסדות ומקוואות.

פנו עכשיו לבן נעים מערכות חימום וקבלו ייעוץ חינם מהמומחים שלנו על התאמת מחליף חום למקווה שלכם.

מקווה נשים אור יהודה שכונת בית בפארק