משאבת חום

משאבות חום לחמם את האוויר הקר

המשאבות המותקנות בבריכות פועלות למעשה כמו מזגנים, הן יודעות לקחת את האוויר הקר ולחמם אותו וכך להעביר את האנרגיה של החום לצרכי חימום המים, כלומר לקחת אוויר קר ולחמם אותו וכן לבצע במקרה צורך פעולה הפוכה של לקיחת אוויר חם וקירורו. המנגנון הפיזיקלי המיוחד של המשאבה יוצר למעשה את הפעולה הזו, מנגנון פשוט שבמהלכו המשאבה הופכת נוזל למצב צבירה של גז וכך זה משפיע על הטמפרטורה.

משאבות חימום – לא חייב לעלות יקר

רבים חושבים כי להתקנת בריכה ומשאבות זה עסק יקר מדי, אולם ניתן להוזיל בכמה צורות את העלויות ואף לחסוך בהן. למשל לחסוך באנרגיה החשמלית בהתקנת המשאבה, משאבת חום תהפוך את התהליך ליעיל יותר כאשר זה לא אמור להיות יקר יותר מהפעלה של המזגן הביתי.

שדרוג של בריכה בעזרת משאבת חום

משאבת חום היא חיונית לבנייה של כל בריכה. המשאבה מעבירה את החום כך שיוצרת בידוד בבריכה ולמעשה חוסכת באנרגיה ולכן היא בעלת חשיבות רבה מבחינת חיסכון באנרגיה. מבחינת הקונסטרוקציה של הבריכה רבים חושבים שבניה של בריכה תהיה פשוטה מאוד ואינה דורשת מאמץ רב, אלא רק מילוי של מים אולם כאשר מדובר בכמות גדולה חשוב לזכור שיש מספר מרכיבים ואלמנטים שחיוניים להרכבה בריכה, למשל איסוף פסולת שמצטברת לאורך זמן בבריכה, המים צריכים להיות נקיים גם מחיידקים שמצטברים בתוך הבריכה במשך הזמן. משאבות חום שימושיות כמתקן אנרגטי המיועד לייצור חשמל, ועל כן משתמש באנרגיה של חום כמו במקררים מזגנים, וגם לצורך שימוש בבריכות. המשאבה מסננת את האוויר הקר וכך יוצרת חימום טוב יותר. לכל מתקן אנרגטי המשתמש באנרגיה של חשמל על מנת לחמם עם שימוש במשאבי חום, נוצר מצב אקלימי נוח יותר, אם זה בשימוש בכלי תחבורה או לשם בניית בניינים, ועל כן התרומה של  משאבי חום היא גדולה במיוחד בארצות חמות.

למשאבת חום יש השפעה גדולה על רמת החיים לדוגמא בייצור של מזון השימור שלו והקירור שלו, זאת כיוון שמשאבי חום יכולים לשנות טמפרטורות, ליצור קירור או חימום בהתאם לצורך, טמפרטורה גבוהה לנמוכה ולהפך בהתאם לצורך. יש סוגים שונים של משאבות בטון, משאבות תרמיות כימיות חשמליות לכן בשימוש של כל מכשיר אנרגטי חשמלי, השימוש במשאבת חום יוכל ליצור תועלת גדולה יותר מבחינת האנרגיה על ידיחימום תת רצפתי ובמיוחד בתחום של בניית בריכות לשמור על טמפרטורה אידיאלית של המים בבריכה.

חימום אוויר קר עם משאבת חום

משאבות חימום מטרתן לפעול כמו המזגן, כלומר לקחת אוויר קר ולחמם אותו, וכך אנרגית החום מועברת לצרכים של חימום, אם זה חימום האוויר או חימום תת רצפתי, חימום מים בבריכה וכדומה. ניתן גם לבצע לפי הצורך את הפעולה ההפוכה עם משאבות החום, כלומר לקחת את האוויר החם ולקרר אותו בדומה לפעולת המזגנים בקיץ. הפעולה מתאפשרת באמצעות מנגנון פיזיקאלי מיוחד על פי ניתן להפוך גם נוזל לגז ולהשפיע כך על הטמפרטורה.

העלות לא יקרה בהכרח

התקנה של משאבת חום אינה חייבת להיות עסק יקר, ואף ניתן להוזיל בדרכים שונות את העלות או לחסוך בהוצאות ולכן חשוב להתקין את המשאבה דרך חברה מקצועית ומנוסה בלבד, שתתן לכם את כל הידע בנחוץ וכן שירות מקצועי ומסור עם אחריות מקיפה. אפשר למשל לחסוך אנרגיה חשמלית רבה בהתקנת המשאבה, כך שזה לא יהיה יקר יותר מהפעלה של מזגן ביתי.

לשכלל את הבריכות

לשם בנייה של כל בריכה בייחוד במקום ציבורי יש להשתמש בהתקנת משאבת חום. כך המשאבה למעשה תעביר את החום, תיצור בידוד בבריכה, תחסוך באנרגיה וכמובן תחמם את המים לנוחיות המתרחצים. גם מבחינת בניית בריכה לא רק בונים וממלאים את הבריכה במים, ובייחוד כאשר מדובר בכמות גדולה מאד של מים גם בבריכה הביתית,  חשוב לזכור שיש מספר לא מועט של מרכיבים שיש לקחת אותם בחשבון, וכן אלמנטים שונים שחיוניים להרכבה של בריכה, אם זה למשל לאסוף את הפסולת שמצטברת לאורך הזמן בבריכה ועלולה לחדור לתוך המסננים או לזהם את המים שלא יהיו מתאימים כבר לרחצה, להפיץ ריחות בלתי נעימים וכדומה. כאשר שוקלים לחמם את המים יש כמובן לוודא שהם נקיים וכך נעימים מספיק לרחצה. לשם חימום המים משאבות החום מהוות מתקן אנרגטי לייצור חשמל, והמשאבה משתמשת באנרגיה של חום כמו במכשירים אחרים, וגם לצורך שימוש בבריכות. המשאבה תסנן את האוויר הקר וכך תיצור חימום למים. כיום יש גם סוגים שונים של משאבות בטון, משאבות תרמיות כימיות חשמליות כך שבשימוש של כל מכשיר אנרגטי חשמלי, הרכבת משאבת חום תוכל ליצור תועלת רבה יותר מבחינת האנרגיה, מבחינת חיסכון בעלויות, מבחינת שימור מטרת המכשיר למשל במקרה של מקררים המיועדים לשימור האוכל בצורה קפדנית וכדומה, ובמיוחד בתחום של בניית בריכות כדי לשמור על טמפרטורה אידיאלית וחמימה של המים בבריכה.

משאבת חום

התקנים המוציאים חום ממאגרים, משאבת חום היא אחד הרכיבים החשובים במנגנון של המקרר, המזגן ומוצרים רבים נוספים כמו חדרי קירור, מצנני מים, מכונות לייצור קרח ועוד רבים נוספים או אמצעי עזר לפיזור האויר החם או הקר או לבידוד כול המוצרים בנויים על טכנולוגיה שכבר קיימת לפני המצאת משאבות החום, לפיתוח של המשאבה ולשימוש בה השפעה על החיים של כולנו במיוחד במדינות ואזורים חמים.

הביטוי משאבת חום בדרך כלל מציין הסקה חימום בריכה או לחימום תת רצפתי ושימושים נוספים.

הביטוי משאבה בקשר למשאבת חום מתאר דרך לשאיבת מים, מכיוון שמים זורמים ממקום גבוה לנמוך וחום מטמפרטורה גבוהה לנמוכה.

משאבה בנויה בצורה שיוצרת תנועת אויר או מים בצורה דו כיוונית בהתאם לצורך הנדרש.

משאבת חום לעלות חסכונית

התקנת משאבת חום אינה חייבת להיות יקרה במיוחד, וניתן אף להוזילה בדרכים שונות ולחסוך בהוצאות מיותרות, לכן חשוב להתקין את המשאבה באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בלבד, חברה שתתן לכם ידע נחוץ וכן שירות מקצועי עם כל האחריות המקיפה. ניתן למשל לחסוך אנרגיה חשמלית רבה בהתקנת משאבות חום, כך שזה לא יהיה יקר יותר בממוצע מהפעלה של כל מזגן ביתי שגרתי.

משאבת חום לשימוש רב יותר

במקום ציבורי בו ישנה בריכה ציבורית יש להשתמש בהתקנת משאבת חום. המשאבה למעשה תיצור בידוד בבריכה, תעביר חום במים וכן תחסוך באנרגיה וכמובן תחמם את המים בכל שעה ובכל עונה להנאת המתרחצים. מבחינת בניית הבריכה לא רק בונים אותה וממלאים את הבריכה במים, וכזה זה נגמר, בייחוד כאשר מדובר בכמות גדולה מאד של מים גם בבריכה הביתית, חשוב לזכור שיש מספר מרכיבים שיש לשקול אותם ולקחת אותם בחשבון, וכן ישנם אלמנטים רבים ותוספות שונות להרכבה של בריכה, אם זה לאסוף את הפסולת המצטברת לאורך הזמן בבריכה ועלולה לחדור למסננים או לזהם את המים והם לא יהיו כבר מתאימים לרחצה, הבריכה עלולה להפיץ ריחות בלתי נעימים וכדומה. לכן כאשר שוקלים לחמם את המים, יש כמובן לוודא שהם נקיים ונעימים מספיק לרחצה. משאבות החום מהוות מתקן אנרגטי לייצור חשמל, והמשאבה משתמשת באנרגיה של חום בדומה למכשירים אחרים, ולכן נפותה לשימוש גם לצורך חימום בריכות. המשאבה מסננת את האוויר הקר וכך יוצרת חימום למים. כיום יש גם סוגים שונים של משאבות כגון משאבות בטון, משאבות תרמיות כימיות חשמליות כך שבשימוש של כל מכשיר אנרגטי, הרכבת משאבת חוםתיצור חיסכון רב יותר מבחינת האנרגיה, ומבחינת חיסכון בעלויות, מבחינת לשמר את המכשיר למשל במקרה של מקררים המיועדים לשימור של אוכל בצורה קפדנית ועוד, ובתחום של בניית בריכות – לשמור על טמפרטורה אידיאלית וחמימה של המים בבריכה.  

משאבת חום לחמם את  האוויר הקר

כמו המזגן משאבות חום מחממות את האוויר הקר, כלומר לוקחות אוויר קר שמועבר לצרכים של חימום, גם אם זה חימום האוויר או חימום תת רצפתי, חימום מים בבריכה וכדומה. ניתן לבצע לפי הצורך גם את הפעולה ההפוכה, כלומר לקחת אוויר חם ולקרר אותו בדומה לפעולת המזגנים בקיץ. פעולה זו מתאפשרת באמצעות מנגנון מיוחד על פיו ניתן להפוך גם נוזל לגז ולהשפיע כך על כל טמפרטורה.