משאבת חום לחימום תת רצפתי


אם במדינות הקרות הבינו זה מכבר שחימום הבית בחורף לא צריך להיות הוצאה אסטרונומית מדי חודש, נראה שבשנים האחרונות מתחילים להבין את המשמעות של ההוצאות הכבדות והאפשרות ליהנות מאיכות חיים גבוהה מבלי להתעסק עם מערכת החימום בלי הפסקה – רק בשנים האחרונות.

מרגע ההבנה כי באמצעות משאבת חום לחימום תת רצפתי ניתן כיום להפיק הרבה יותר חום מאשר בעבר, תוך תשלום מינימלי על הוצאות חימום והנאה מקסימלית מטמפרטורה נעימה, יותר ויותר בעלי בתים ומנהלי אירועים, בעלי חברות ואחרים  – מעדיפים את אמצעי החימום היעיל, הפשוט, הזול והאיכותי ביותר.

השליטה בטמפרטורת המים העסיקה את האדם משחר ימי ההיסטוריה. בעוד שבעבר האמצעים לחימום וקירור הטמפרטורה היו מסורתיים יותר, הודות לפיתוח טכנולוגיות מגוונות ניתן כיום ליהנות ממגוון אפשרויות לשמירה על טמפרטורה אחידה לאורך כל ימי החורף ובמשך כל שעות היממה מבלי  להתעסק שוב ושוב עם המזגן או עם הטמפרטורה שלו.

בדיוק כפי שמערכת לקירור מים, היא צ'ילר, מאפשרת שליטה בתנאי אקלים תוך התבססות על עקרונות תרמודינמיקה, באמצעות הולכה והזרמה של מים וקירור הטמפרטורה באמצעות המים, כך משאבות חום פועלות לחימום הטמפרטורה. צ'ילר משמש כיום בעיקר למטרות תעשייתיות אולם עם התחדדות ההבנה של יכולות מערכות חימום וקירור מים והטמפרטורה היעילה, יותר ויותר טכנולוגיות מפותחות על מנת שגם משתמשים ביתיים יוכלו ליהנות מהיתרונות של מערכות אלו המבוססות על משאבת חום לחימום תת רצפתי.

אופן פעולת הצ'ילר ומשאבות החום דומה להפליא

כאשר מתבוננים באופן הפעולה של הצ'ילר ואופן הפעולה של משאבות חום לחימום תת רצפתי מפליא לגלות עד כמה הדמיון ביניהם גדול. אותה טכניקה משמשת לשתי מטרות שונות ומפיקה יעילות רבה בכל אחת מהאופציות.

במרכז המערכת יש מיכל גדול הכולל צינורות המוליכים גז. הגז עצמו לא נוגע במים באופן ישיר כמובן. המים מוזרמים לתוך המיכל ובאמצעות מדחס מיוחד משנים את הטמפרטורה שלהם וממשיכים בדרכם אל שאר חלקי הבית. הפעולה הזו חוזרת על עצמה ומספקת טמפרטורה נעימה למשך כל שעות היממה.

באותו אופן, משאבת חום לחימום תת רצפתי מאפשרת מעבר של מים חמים ברחבי הבית תוך יצירת טמפרטורה נעימה השומרת על עצמה כל זמן שהמערכת פועלת. גם לאחר סיום פעולת המערכת, עדיין אפשר ליהנות מטמפרטורה נעימה וחמימה במשך כל שעות היממה מבלי לוותר על פיזור אחיד של החום ומבלי להתעסק כל היום בחימום הבית.

 ​

משאבות חום – חימום תת רצפתי