משאבות חום לבריכה​

תחזוקה של בריכה יכולה להיות מאתגרת. מצד אחד, היא מאפשרת שקט נפשי ויכולת להתענג על מים זמינים בלי לצאת מהבית. הבריכה מאפשרת להורים ליהנות מזמן שקט בזמן שהילדים מנצלים את הבריכה ולחלופין, מעניקה להורים אפשרות ליהנות מזמן איכות משותף. מצד שני, היא מצריכה תחזוקה שוטפת.

בריכות השחייה הקיימות כיום מאפשרות בחירה אישית והתאמה לצרכים הייחודיים שלכם. למעשה, באמצעות תכנון נכון ניתן למקם את הבריכה כך שמתוך הבית אפשר יהיה לקפוץ קפיצת ראש ישירות למים העמוקים. תכנון נכון של בריכת שחייה ביתית יהפוך כל בוקר לחוויה מענגת מחדש. וכמו בכל דבר טוב בחיים, חשוב לשמור על הבריכה על מנת שתמשיך לספק את אותה ההנאה. כדי להבטיח שחייה נעימה גם בימי החורף, חשוב להתקין אמצעי חימום מתאימים.

אמצעי חימום משאבת חום לבריכה

חימום הבריכה הפך להיות אתגר עבור רבים בשנים האחרונות. זאת, בשל הקשיים העולים מחימום בריכה בתחזוקה מינימלית ובמינימום העלויות. הודות לפיתוחים הטכנולוגיים בתחום, פותחו אמצעים המאפשרים ליהנות מטמפרטורה נעימה בחסכון מקסימלי. משאבות חום בריכה הינן בעלות נצילות אנרגיה מקסימלית, הודות לניצול של האוויר. 80% מהחום מופק מהאוויר ורק 20% מצריכת אנרגיה פעילה.

חלקי המתכת של המערכת באים במגע עם מי הבריכה וכך מחממים אותה באופן שוטף. חלקים אלו עשויים טיטניום כך שלא כמו באמצעי חימום אחרים, הם שומרים על עמידות למשך שנים רבות, חסינים לקורוזיה ולנזקים אחרים הנגרמים מבלאי טבעי.

כמו באמצעי חימום תת רצפתי הפעילים בבתים, חימום הבריכה באמצעות משאבות חום לבריכה מאפשר פיזור אחיד של הטמפרטורה כך שהשחייה נעימה ואינה יוצרת הפתעות של גלי קור וחום לא אחידים.

על מנת לשמור על טמפרטורת הבריכה בצורה הטובה ביותר, רצוי לכסות אותה בכיסוי ברזנט בשעות בהן הבריכה אינה בשימוש. יריעות פלסטיק רב שכבתי יכולות גם הן לשמש מענה איכותי לחימום הבריכה כך שהן מאפשרות ליהנות ממנה בשעות הקרות יותר ובזמן השימוש בבריכה.

יתרונותיהן הרבים של משאבות החום לבריכה הופכות אותם לאחד האמצעים הפופולאריים ביותר. הן משתמשות במינימום אנרגיה, גורם המביא לחסכון משמעותי בהוצאות השוטפות. למעשה, עלויות החימום מגיעות ל-25% מעלויות החימום בכל אמצעי אחר, כך שמשאבות חום לבריכה הופכות להיות הדבר הבא בתחזוקה של בריכות פרטיות.

משאבת חום לבריכה חסכוני ביותר

נשאלת השאלה עד כמה משאבות חום הן חסכוניות, משאבות החום מנצלות את האנרגיה הנמצאת בסביבה שלנו אם זה חום מהאוויר או מהאדמה והן מנתבות את החום הזה לתהליך חימום שבאמצעותו נחמם למשל את המים. באמצעות השימוש באנרגיה הנמצאת בסביבה, יכולות מערכות אלה לחסוך בכמות משמעותית ביותר של אנרגיה. בחימום בריכה יש צורך ביותר אנרגיה, אולם עדיין מדובר באחוז אנרגיה נמוך בהרבה מכפי שהיה נדרש בשיטות ישנות לחימום בריכות בעבר ועל פי הנתונים ניתן לחסוך עד כ-80% מהאנרגיה. לכן מעתה כל בית שיש בו בריכת שחייה יכול להשתמש במערכת משאבות חום כדי לחמם את הבריכה לטמפרטורה נוחה בכל עונה גם בחורף. היות ואותן משאבות החום אינן גדולות במיוחד, ואין צורך בעבודת הכנה מאסיבית להתקנתן לעומת מתקני החימום הישנים, אפשר להתקיןמשאבות חום לבריכה כמו שמתקינים מזגן וההתקנה היא פשוטה יחסית ואיננה דורשת הרבה זמן או משאבים.

משאבות חום לבריכה משאבות חדישות

עם משאבות חום חדישות ניתן למעשה להגיע לרמת חיסכון הרבה גדולה ומשמעותית בהוצאות הבית על חימום והסקה, כי משאבות חום יכולות לשמש כדי לחמם את הבית ולמערכות חימום תת קרקעיות. אז בהחלט נראה שמשאבות חום הן פיתרון מעולה עבור מי שמחפש לחסוך בהוצאות ולמנוע בזבוז מיותר של אנרגיה. יתרונות נוספים הוא לא רק החיסכון באנרגיה אלא ישנו גם חיסכון משמעותי ביותר בזיהום הסביבה, כי המערכות האחרות בהן משתמשים כדי לחמם בריכות דורשות בדרך כלל שימוש בדלק שהוא מקור לזיהום, ושריפת דלקים מסוגים שונים היא בין גורמי הזיהום העיקריים של הסביבה בימינו, לכן שימוש במשאבות חום מאפשר לחסוך בשימוש בדלקים אלה, ומאפשר סביבה נקייה יותר.

משאבת חום לבריכה כדאי לבדוק את החברה המתקינה

ניתן להשיג משאבות חום גם בישראל אצל חברות רבות העוסקות בתחום, אך כדאי לבדוק ולהשוות בין החברות כדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר מהחברה המקצועית ביותר. איכות ההתקנה היא חשובה גם כיוון שאלה משאבות שצריכות להיות מותקנות כדי להיות עמידים בפני פגעי מזג האוויר ולשמש אתכם לתקופה מאוד ארוכה, ללא צורך באחזקה רבה. חשוב לבדוק כל מוצר וגם את האחריות שלו בצורה יסודית וכן את רקע החברה המתקינה את המשאבה, חשוב יהיה לבדוק נושאים עיקריים כמו את וותק החברה, תפעול ואחזקת המשאבה, לבדוק את הניסיון המקצועי, את אופן מתן השירות ללקוח וגם את תקופת האחריות.